Фотогалерия
Начало|Новини|Участници|Програма|Медиите за срещата
БТАРегистрационна форма | Акредитация за отразяване
 

БГ-медии от цял свят идват в София за 24 май


София, 12 май 2005 (БТА, Връзки с обществеността)
Български журналисти от 54 медии, излъчващи в 25 държави по цял свят идват за 24 май в София, за да участват в Първата световна среща на българските медии.
Професионалният форум, който за първи път събира наши медии от чужбина с колегите им в България, е организиран от БТА. Целта е да се постави началото на бг-информационен пул, чрез който колегията да обменя новини и опит. Национално значимата идея стана реална с активната подкрепа на всички национални и големите регионални медии в страната. Генерални спонсори на Първата световна среща на българските медии са Българската финансова група ДЗИ и Транскарт. Събитието е подкрепено и от Canon и Tesy.

Работният ден на срещата е 23 май, а темата, по която ще дискутират делегатите от България и чужбина е “Българските медии и европейските отговорности на България ”. Отделните работни панели са посветени на образът на България в медиите, начините по които медиите информират за Европейския съюз и международните отговорности на България, взаимоотношенията медии-медии, медии-институции.

Вестникарите са най-многобройната група делегати на Първата световна среща на българските медии . 32 български издания от цял свят ще се срещнат за първи път в София.

Най-млади и най-силно представени са медиите от САЩ. От там идват главни редактори на 6 вестника, 1 интернет-сайт и 1 българско радио. В. “България 21 век”, В. “Старт BG”, В. “България”, Интернет-сайт www. eurochicago.com о тразява живота на българите в Чикаго и околните градчета в щата Илинойс, където е съсредоточена най-голямата наша общност в чужбина. Доайенът на бг-журналистите там е Климент Величков, работил в популярния преди време у нас спортен вестник „Старт”. Освен в Чикаго български медии има и в Лос Анджелис, Лас Вегас, Ню Йорк.

Многобройнаи са и групите от Канада, от Гърция, от Молдова и Украйна. В южната ни съседка най-голям дял от медийната територия имат вестниците, а от Молдова и Украйна идват преди всичко радио и телевизионни журналисти.

Телевизионните предавания, участващи на Първата световна среща на българските медии са общо 5. Толкова са и българските списания, издавани в чужбина.

Най-далечната точка, в която звучи български радио-глас е Мелбърн, Австралия. На медийния форум идват представители на 8 радиа . Седмичната радиопрограма на български език Българско радио Мелбърн е част от групировката Special Broadcasting Services (SBS ). В София то ще бъде представено от водещия Фили Ладжман и продуцента Влад Ладжман. „Гласът на България” се чува в Монреал, Канада. Български Радио-телевзизионни центрове работят в Босилеград и Димитровград. Радио „Ниш” има специална емисия на български език. Тя съществува от 1971 г.и е една от най-старите български медии зад граница .

Пресата в Испания, Великобритания и Франция акцентира върху визовите и социалните проблеми на българите в Европа, условията за работа и бизнес. В. „Нова Дума” (Мадрид) работи в тесен контакт с испанските емиграционни и социални власти и е призната за „едно от най-сериозните емигрантски издания в страна”. „БГ-Бен” (Лондон) организира няколко акции в защита на интересите на сънародниците ни във Великобритания по време на визовия проблем миналата година. В София пристигат и представители на едно от най-големите бг-издания в Европа – в. „Будилник”, който се разпространява във Великобритания, Франция, Ирландия, Холандия.

Най-малкият представител на българската медийна общност зад граница е само на 3 месеца и е от Италия . В. “България експрес” излиза от март 2005 г. е п ървият вестник на български език там. Иначе Италия е страната на интернет-медиите с акцент върху културните контакти и туризма. Там се правят два българоиталиански сайта - www.bulgaria-italia.com и www.insight-mv.com.

Българи от Австралия са избрали знаковото Иде.ли ( Ide.li ) за име на своя сайт. Интернет-медии идват и от Ирландия и Холандия.